14 november 2007

snart til bukkhaugdalen

der opnar det ein fabrikk på fredag. dei skal produsera dører og heiter Dooria. og bukkhaugdalen er næraste vesle søkk innanfor mi vesle komponiststove på årdalstangen i sogn. kven hadde vel trudd det? at der skulle reisa seg ein fabrikk. ikkje eg - når eg som ti, elleve åring trødde som ein gal på apache-sykkelen min gjennom tunnelen frå Oliva - som me kalla henne. det stod eit hus der, i bukkhaugdalen, der olivia budde. og ein av dei siste husmannsplassane låg i bukkhaugdalen heilt fram til på åtti-talet. brannvesenet svidde av husa på ei brannøving og så fylte dei dalen med stein frå ei eller anna tunnelutbygging. heimbygda mi har alltid gitt fan i fortida. den betyr ingen ting. det er framtida som betyr noko. det er den me kan tena oss rike på. det blir underleg å stå der å spela. i bukkhaugdalen. inne i ein ny fabrikk og heile dalen er full av denne fabrikken. alt eg såg der er ikkje. berre inne i meg. der er bilda. heldivis. og eg gledar meg. fordi eg likar å spela. og fabrikkar treng me jo her i verda. eller? imorgon tidleg køyrer eg med to jenter over fjellet til vestlandet. til eit enno mørkare land. til fjella. dei mørke fjella som har så mykje lys i seg - om du ser nøye etter. vågar å kjenna etter. sjå dei i kvitauget.